Podaci na Salesforce-u nijesu sigurni kao što možda mislite. Bez adekvatnog plana za rezervne kopije, povratak podataka iz Recycle Bin-a nije dovoljan.
Kompanija Veeam, lider u rješenjima za zaštitu podataka i oporavak od katastrofa, nedavno je naglasila značaj posjedovanja robusnih rezervnih kopija za korisnike Salesforce-a. U tekstu objavljenom na njihovom blogu, upozorava se da mnoge kompanije pogrešno vjeruju da su njihovi Salesforce podaci bezbjedni i da im nije potrebno dodatno osiguranje osim ugrađenih mehanizama platforme. Međutim, ova percepcija je pogrešna.
Korisnici Salesforce-a su se nedavno suočili sa zabrinjavajućim situacijama koje ukazuju na to da se ne smiju oslanjati samo na standardne procedure platforme za očuvanje podataka. Iako Salesforce nudi funkciju Recycle Bin (korpu za otpatke) koja omogućava povratak izbrisanih podataka, ona ima ograničeno vrijeme zadržavanja i nije zamjena za sveobuhvatan sistem rezervnih kopija. Gubitak podataka može nastati usljed raznih scenarija, uključujući ljudske greške, zlonamjerne napade, pa čak i kvarove sistema na strani samog Salesforce-a. Nepostojanje redovnih, vanjskih rezervnih kopija znači da kompanije mogu ostati bez vitalnih informacija ako dođe do nepredviđenih okolnosti.
U praksi, kompanije mogu pretrpjeti značajne gubitke ako ne uspostave pravilno upravljanje rezervnim kopijama svojih Salesforce podataka. To može uključivati ne samo finansijske gubitke, nego i štetu ugledu, probleme sa usklađenošću propisa i prekid poslovnih procesa. Na primjer, ako dođe do masovnog brisanja podataka usljed greške zaposlenog ili, u gorem slučaju, usljed ransomware napada koji enkriptuje podatke i zahtijeva otkupninu, samo oslanjanje na Recycle Bin vjerovatno neće biti dovoljno za potpuni oporavak. Povratak podataka iz Recycle Bin-a obično je ograničen na kraći vremenski period, što znači da stariji izbrisani zapisi neće biti dostupni.
Stoga je ključno da kompanije shvate da Salesforce, iako moćna platforma, nije imuna na gubitak podataka. Implementacija strategije za redovno kreiranje rezervnih kopija, koje se čuvaju odvojeno od primarne Salesforce instance, predstavlja neophodan korak u osiguravanju kontinuiteta poslovanja i zaštiti kritičnih informacija. Ove rezervne kopije bi trebalo da budu automatske, česte i verifikovane kako bi se osiguralo da su podaci dostupni i potpuni u slučaju bilo kakvog incidenta.