Microsoft je saopštio da je mitigirao prekid rada Exchange Online servisa koji je pogodio korisnike širom svijeta i onemogućio im pristup mejlovima i kalendarima.
„Istražujemo problem koji utiče na dio infrastrukture u Sjevernoj Americi, gdje korisnici nisu mogli pristupiti svojim sandučićima preko bilo kog Exchange Online metoda povezivanja“, navela je kompanija u četvrtak ujutro.
Prema izvještajima korisnika na DownDetectoru, problem je počeo da pogađa Microsoftove korisnike rano ujutro i izazvao poteškoće sa povezivanjem na servere, utičući na one koji su pokušavali da se prijave na svoje naloge i pristupe Teamsu, Outlooku i Hotmailu.
Iako osnovni uzrok još nije utvrđen, Microsoft je u ažuriranju admin centra dodao da analizira telemetrijske podatke i radi na mitigaciji pogođene infrastrukture.
„Prikupili smo trace logove koji ukazuju na neočekivano visoku upotrebu resursa, što može doprinijeti greškama i neuspjelim pokušajima konekcije za sandučiće hostovane na ovom dijelu infrastrukture“, saopštila je kompanija. „Trenutno radimo na identifikaciji i rješavanju osnovnog uzroka visoke iskorišćenosti CPU-a.“
U kasnijem servisnom ažuriranju kompanija je navela da uočava znake oporavka nakon što je primijenjena promjena konfiguracije na dio pogođene infrastrukture, čime je smanjen „uticaj visoke iskorišćenosti servisa na okruženje“.
Šesnaest sati nakon početka prekida, Microsoft je ažurirao izvještaj u admin centru navodeći da incident nije bio ograničen samo na određeni region, već da korisnici mogu „iskusiti i kašnjenja u isporuci mejlova“, pored problema pri pristupu sandučićima.
U petak, oko 2:00 ujutro, Microsoft je objavio da je uspješno mitigirao prekid nakon što je obnovio većinu ranije degradirane infrastrukture.
„Naše praćenje stanja servisa pokazuje da se servis vratio na optimalni nivo. Nastavićemo da nadgledamo okruženje tokom narednih nekoliko sati kako bismo osigurali da naši servisi ostanu stabilni“, saopšteno je iz Redmonda.
„Naše servisno zdravlje ostaje u okviru očekivanih parametara dok nastavljamo sa ažuriranjem verzija sistema. Nastavićemo da pružamo obavještenja o ovom procesu dok se ne završi“, dodali su sat kasnije.
Ranije ove nedjelje, Microsoft je riješio još jedan problem kada je anti-spam servis pogrešno stavljao određene mejlove u karantin i blokirao korisnike Exchange Online i Microsoft Teamsa da otvore URL linkove.
Kompanija je takođe u procesu uvođenja zakrpe za drugi problem koji utiče na Exchange Online i izaziva poteškoće u pristupu mejlovima za Outlook mobilne korisnike koji koriste Hybrid Modern Authentication (HMA).
Ovaj problem je počeo da pogađa Android i iOS korisnike 17. avgusta, izazivajući pad sandučića i onemogućavajući im pristup mejlovima i kalendarima.
Izvor: BleepingComputer