More

    Nagli porast prevara sa fakturama i povratom novca u Q4

    Istraživači su upozorili potrošače da budu na oprezu nakon što su otkrili porast prevara koje koriste phishing email-ove i lažne prevare za krađu njihovog novca.

    Avast je zabilježio porast u prevarama sa fakturama i povratom novca od 14% između oktobra i novembra 2022. godine, a zatim i dalji rast od 22% u decembru.

    Prvi radi na sličan način kao klasične prevare tehničke podrške koje često kombinuju vektore email-a i telefona kako bi prevarili žrtvu.

    “Prevara sa povratom novca pokriva širok spektar mogućih scenarija, uključujući lažne email-ove koji upozoravaju korisnike da im je usluga ili proizvod dva puta naplaćen”, navodi se u izvještaju Avast-a. “Ovi email-ovi takođe sadrže linkove za korisnike da zatraže povrat novca, ili alternativno, broj telefona je dat da korisnici pozovu lažnu podršku.”

    Kada se javi telefonom, agent za prevare će pokušati uvjeriti žrtvu da preuzme softver za daljinski pristup i otvori svoj bankovni račun kako bi mogao “vidjeti kako je povrat novca u procesu”. Međutim, pravi cilj je “isprazniti” taj bankovni račun.

    Prevara sa fakturama je više jednodimenzionalna jer se uglavnom kompanijama šalju računi za artikle koje nikada nisu naručili.

    “Prevara je uspjela uglavnom zato što fakture izgledaju legitimno, a zaposleni koji ništa ne sumnjaju ne gledaju “dublje” da vide da nije stvarna. Oni jednostavno izvrše plaćanje misleći da je neko drugi u njihovoj kompaniji naručio navedenu uslugu ili proizvod”, rekao je Avast.

    Primijećen je i veliki porast prevara tehničke podrške u posljednja dva mjeseca 2022. godine. Tvrdi se da je rizik da će potrošači u Ujedinjenom Kraljevstvu doživjeti takve prevare porastao za 11% u četvrtom kvartalu u odnosu na prethodni kvartal.

    “Krajem 2022. godine vidjeli smo porast prijetnji usmjerenih na čovjeka, kao što su prevare koje navode ljude da misle da im je kompjuter zaražen ili da im je naplaćena roba koju nisu naručili. Ljudska je priroda da reaguje na hitnost, strah i pokušava da povrati kontrolu nad problemima, i tu kibernetički kriminalci uspjevaju”, rekao je Jakub Kroustek, direktor istraživanja malicioznog softvera u Avast-u.

    “Kada se ljudi susreću sa iznenađujućim pop-up porukama ili email-ovima, preporučujemo im da ostanu mirni i odvoje trenutak da razmisle prije nego što počnu djelovati. Prijetnje su danas toliko prisutne da je potrošačima teško pratiti korak.”

    Izvor: Infosecurity Magazine

    Recent Articles

    spot_img

    Related Stories

    OSTAVI ODGOVOR

    Molimo unesite komentar!
    Ovdje unesite svoje ime