More

    Razotkrivanje prave cijene sajber napada: iza otkupnine i oporavka

    Narušavanja sajber sigurnosti mogu biti razorna i za pojedince i za kompanije. Iako se mnogi ljudi fokusiraju na razumijevanje kako i zašto su bili na meti takvih proboja, postoji veće, hitnije pitanje: Koji je pravi finansijski uticaj sajber napada? Prema istraživanju Cybersecurity Ventures, predviđa se da će globalni trošak sajber kriminala dostići zapanjujućih 10,5 biliona USD godišnje do 2025. godine, što predstavlja dramatičan porast u odnosu na 3 biliona USD prijavljenih 2015. Ovaj nagli porast naglašava zabrinjavajući trend: sajber kriminalci su značajno poboljšali svoje metode za izvođenje sofisticiranih i uspješnih sajber napada tokom godina.

    Skriveni trošak sajber napada

    Iako je finansijski teret plaćanja ransomware-a i oporavka podataka neosporan, stvarni trošak sajber napada daleko prevazilazi trenutne troškove. Naročito za preduzeća, čini se da je uticaj višestruk. Ovdje je pregled nekih skrivenih troškova:

    Gubitak prihoda

    Proboj podataka može poremetiti poslovanje na nekoliko načina, što može dovesti do značajnog gubitka prihoda. Preduzeća povezana s osnovnim uslugama, poput onih u industriji finansija, medicine i transporta, posebno su podložna csajber napadima zbog njihovog uticaja na svakodnevni život. Kao rezultat toga, veća je vjerovatnoća da će ove industrije platiti koliko god bi otkupnina mogla biti kako bi se smanjilo vrijeme zastoja.

    Produženi periodi zastoja mogu dovesti do značajnih gubitaka za preduzeća, jer postaju nesposobni da ispune narudžbe ili svoje obaveze prema kupcima. Ova nemogućnost dovodi do direktnih finansijskih gubitaka zbog propuštenih prodajnih prilika i može oštetiti reputaciju poslovanja, potencijalno uzrokovati dugoročni pad povjerenja i lojalnosti kupaca.

    Zategnuti odnosi sa kupcima i dobavljačima

    Poremećaj u poslovanju može zaoštriti odnose s partnerima i dobavljačima, zakomplikovati logistiku i lance snabdijevanja čak i nakon što se neposredni problemi riješe. Jednom kada je povjerenje kupaca narušeno, oni će vjerovatno svoj posao prenijeti u drugu kompaniju kojoj mogu vjerovati više. Proboj podataka takođe bi mogao uplašiti potencijalne kupce koji bi mogli oklijevati da podijele ili daju lične podatke kompaniji za koju smatraju da je nesigurna.

    Regulatorne kazne i povećane premije osiguranja

    Nepoštovanje propisa može povećati finansijski teret nakon sajber napada. Incidenti kao što su povrede podataka mogu narušiti propise o privatnosti kao što su GDPR (Opšta uredba o zaštiti podataka) u Evropi i CCPA (Kalifornijski zakon o privatnosti potrošača) u SAD. Kompanije za koje se utvrdi da su nemarne u zaštiti podataka o klijentima mogu se suočiti sa velikim kaznama nametnutim ovim propisima. Novčane kazne mogu varirati u zavisnosti od težine proboja i broja pogođenih osoba.

    Štaviše, sajber incidenti mogu dovesti do povećanja premija osiguranja. Kako kompanije postaju podložnije napadima, pružaoci osiguranja sajber sigurnosti mogu povećati svoje premije kako bi odražavali veći rizik. To implicira da se preduzeća koja su pretrpjela proboj mogu suočiti s regulatornim kaznama i moraju se nositi s dodatnim troškovima skupljeg osiguranja sajber sigurnosti. Dvostruki uticaj može značajno uticati na finansijsku poziciju kompanije.

    Ovo povećanje troškova sajber kriminala može se pripisati nekoliko faktora, uključujući proliferaciju digitalne tehnologije u poslovnim operacijama, rastuću složenost mreža kibernetičkog kriminala i sve veću vrijednost podataka u digitalnoj ekonomiji. Preduzeća se suočavaju s troškovima zbog direktne krađe sredstava, ometanja poslovanja, štete po reputaciju brenda i dugoročnih uticaja proboja podataka o klijentima. Štaviše, proces oporavka od sajber napada često uključuje značajna ulaganja u mjere sajber sigurnosti, pravne takse i kompenzacije, što dodatno doprinosi ukupnom finansijskom uticaju.

    Šta uzrokuje ove ranjivosti?

    Firewalls, antivirusni softver i sistemi za otkrivanje upada igraju ključnu ulogu u utvrđivanju digitalnog pejzaža. Ovi odbrambeni mehanizmi su pomno dizajnirani da identifikuju, odvraćaju i neutrališu sajber prijetnje, djelujući kao prva linija odbrane od digitalnih upada. Uprkos njihovoj kritičnoj važnosti, pretjerano oslanjanje na ove alate može izazvati varljiv osjećaj sigurnosti među korisnicima i organizacijama. Ovo pogrešno samopouzdanje prvenstveno proizlazi iz prilagodljive prirode sajber kriminalaca i hakera koji kontinuisano razvijaju svoje metodologije, izrađujući sofisticirane strategije kako bi zaobišli čak i najnaprednije zaštitne barijere.

    Zanimljivo je da se preovlađujuće ranjivosti u sajber sigurnosti ne mogu pripisati samo prazninama u tehnološkoj odbrani. Otkrivajuća studija koju je proveo Univerzitet Stanford baca svjetlo na pitanje koje je više usmjereno na čovjeka, ukazujući da se zapanjujućih 88 posto proboja podataka unutar organizacija može pratiti do grešaka zaposlenih ili ljudskih grešaka. Ova statistika naglašava značajan rizik koji predstavlja ljudski element u sajber sigurnosti.

    Sajber protivnici iskorištavaju ovu ranjivost koristeći duboko razumijevanje ljudske psihologije. Oni pomno kreiraju mejlove i poruke koje izazivaju strah, anksioznost ili radoznalost kod njihovih meta. Takve psihološki manipulativne taktike osmišljene su da izazovu trenutnu akciju, kao što je klikanje na zlonamjerni link ili preuzimanje kompromitovanog softvera, čime se zaobilaze postojeće digitalne zaštite. Ova manipulacija ne samo da naglašava sofisticiranost modernih sajber prijetnji, već i naglašava potrebu za sveobuhvatnim mjerama sigurnosti koje obuhvataju kako tehnološka rješenja tako i robusne programe obuke usmjerene na povećanje digitalne pismenosti i budnosti pojedinaca unutar organizacije.

    Višestruki pristup digitalnoj odbrani

    Da bi se zaista zaštitile od evoluirajućih sajber prijetnji, organizacije moraju usvojiti višeslojni pristup sajber sigurnosti. Ovo uključuje ulaganje u najnoviju tehnologiju i redovno ažuriranje i krpljenje sistema kako bi se popravile sve ranjivosti koje bi se mogle iskoristiti. Osim toga, edukacija zaposlenih o važnosti sigurnosnih praksi i njihovoj ulozi u zaštiti imovine organizacije je ključna. Ovo uključuje obuku o prepoznavanju pokušaja krađe identiteta, osiguravanju ličnih i profesionalnih informacija i razumijevanju važnosti jakih, jedinstvenih lozinki.

    Nadalje, provođenje redovnih sigurnosnih revizija i pen testiranja mogu pomoći u identifikaciji i ublažavanju potencijalnih slabosti prije nego što ih napadači mogu iskoristiti. Ove proaktivne mjere, u kombinaciji s naprednim sistemima otkrivanja prijetnji i odgovora, osiguravaju da se organizacija može brzo prilagoditi novim prijetnjama i minimizovati uticaj bilo kakvog kršenja sigurnosti.

    Na širem nivou, neke zemlje, poput SAD-a, Kine i Velike Britanije, čak su počele da ulažu u svoju digitalnu odbranu, kao što to čine sa svojim vojnim naporima. Ovi moćnici u sajber sigurnosti ulažu u prakse i industrije kibernetičke sigurnosti svoje zemlje kako bi se zaštitili u budućnosti iz okruženja sajber kriminala koji se stalno mijenja.

    Konačno, iako je za organizacije i zemlje ključno da implementiraju robusne mjere sajber bezbjednosti, odgovornost se tu ne završava. Pojedinci takođe igraju ključnu ulogu u ovoj jednačini. Za svakoga je bitno da proaktivno stiče i kontinuirano ažurira svoje vještine sajber sigurnosti. Ovo ne samo da pomaže u zaštiti ličnih podataka, već doprinosi i ukupnoj sigurnosti digitalnog ekosistema. Informisanjem o potencijalnim prijetnjama sajber sigurnosti i učenjem kako im se suprotstaviti, pojedinci mogu značajno umanjiti rizik da postanu žrtve sajber napada. Stoga su u borbi protiv prijetnji sajber sigurnosti neophodni i kolektivni i pojedinačni napori.

    Izvor: The Hacker News

    Recent Articles

    spot_img

    Related Stories

    OSTAVI ODGOVOR

    Molimo unesite komentar!
    Ovdje unesite svoje ime