Disney će platiti 10 miliona dolara kako bi riješio optužbe Američke Federalne komisije za trgovinu (FTC) da je pogrešno označavao dječije video-snimke na YouTube-u, što je omogućilo prikupljanje ličnih podataka djece bez njihovog pristanka ili obavještavanja roditelja.
Do ovoga je došlo nakon što zabavni gigant nije označio sadržaje usmjerene ka djeci na YouTube-u kao „Made for Kids“ (MFK), oznaku koja obavezuje platformu da blokira prikupljanje ličnih podataka i onemogući personalizovane reklame na ispravno obilježenim sadržajima, u skladu sa Pravilom o zaštiti privatnosti djece na internetu (COPPA Rule).
Autori sadržaja su od 2019. obavezni da označe snimke i kanale na YouTube-u kao MFK, nakon što su Google i YouTube platili 170 miliona dolara da bi riješili optužbe da su prekršili COPPA pravilo, koje nalaže da sajtovi, online servisi i aplikacije moraju obavijestiti roditelje i pribaviti njihov pristanak prije prikupljanja ličnih podataka djece mlađe od 13 godina.
Međutim, prema žalbi, Disney je na nivou kanala označio sve snimke kao MFK, što je dovelo do toga da su video-snimci pogrešno klasifikovani kao „Not Made for Kids“ (NMFK).
Disney takođe nije ispravno označavao sadržaje namijenjene djeci, iako ga je YouTube obavijestio 2020. godine da je promijenio oznake za više od 300 Disney video-snimaka iz NMFK u MFK, uključujući one sa muzikom i vizuelnim sadržajem iz filmova The Incredibles, Coco, Toy Story, Frozen i Mickey Mouse.
„Žalba navodi da je pogrešno označavanje omogućilo Disneyju, preko YouTube-a, da prikuplja lične podatke djece mlađe od 13 godina dok su gledala sadržaje namijenjene djeci i da te podatke koristi za ciljano oglašavanje djeci“, saopštila je FTC.
„Disney ostvaruje dio prihoda od reklama koje YouTube plasira uz Disneyjeve video-snimke, kao i od oglasa koje Disney prodaje direktno.“
Pored građanske kazne od 10 miliona dolara, nagodba će obavezati Disney da ubuduće obavještava roditelje prije prikupljanja dječijih podataka i da sprovede novi program koji će osigurati da se video-sadržaji postavljeni na YouTube ispravno označavaju kao „Made for Kids“, čime bi se spriječilo nezakonito prikupljanje podataka u budućnosti.
U septembru 2024. godine FTC je takođe otkrio da se video platforme i društvene mreže široko bave nadzorom djece i tinejdžera, te da dijele podatke u velikom obimu, zarađujući milijarde dolara godišnje kroz monetizaciju tih podataka.
Izvor: BleepingComputer