More

    Jaki zakoni o privatnosti povećavaju povjerenje u dijeljenje informacija s vještačkom inteligencijom

    53% potrošača navodi da je upoznato sa svojim nacionalnim zakonima o privatnosti, što je povećanje od 17 procentnih poena u odnosu na 2019. godinu, prema Cisco-u. Informirani potrošači takođe imaju mnogo veću vjerovatnoću da osjećaju da su njihovi podaci zaštićeni (81%) u poređenju sa onima koji to nisu upoznati (44%).

    „Naša anketa naglašava važnost svijesti o privatnosti u izgradnji povjerenja potrošača u brendove i tehnologije umjetne inteligencije,“ kaže Harvey Jang, potpredsjednik Cisco-a i glavni direktor za zaštitu privatnosti. “Skoro 60% potrošača koji su upoznati sa zakonima o privatnosti su zadovoljni korištenjem vještčke inteligencije. Širenje svijesti i edukacija potrošača o njihovim pravima na privatnost osnažit će ih da donose informirane odluke i potaknuti veće povjerenje u nove tehnologije.”

    Potrošači vjeruju da vještačka inteligencija može biti korisna za poboljšanje njihovih života

    Istraživanje otkriva da 63% vjeruje da vještačka inteligencija može biti korisna u poboljšanju njihovih života. Upotreba GenAI-a se gotovo udvostručila, sa 23% ispitanika koji ga redovno koristi, u odnosu na 12% prošle godine. Međutim, 44% anketiranih potrošača i dalje nije svjesno GenAI. Dok korisnici kažu da dobijaju značajnu vrijednost od GenAI-a koji podržava rad na kreiranju sadržaja, oni su zabrinuti za sigurnost, potencijalnu zloupotrebu i društvene rizike.

    „Sve veći uticaj vještačke inteligencije u našem svakodnevnom životu skreće pažnju na potrebu za njenom odgovornom i bezbjednom upotrebom,“ kaže Dev Stahlkopf, Ciscoov glavni pravni direktor i EVPt. „78% ispitanih potrošača smatra da je odgovornost preduzeća da etički koriste vještačku inteligenciju, što naglašava vitalni odnos između odgovorne vještačke inteligencije i povjerenja potrošača.”

    Fokusirajući se na privatnost, 30% korisnika GenAI kaže da u GenAI alate unose lične ili povjerljive informacije, uključujući finansijske i zdravstvene detalje. To je uprkos tome što ih je 84% zabrinuto zbog toga što će podaci biti javno dostupni.

    Privatnost i zaštita podataka evoluirala je od relativne nejasnoće do zahtjeva kupaca s više od 75% potrošača koji su rekli da neće kupovati od organizacije kojoj ne vjeruju svojim podacima. Ovo se pretvara u konkretne akcije jer sve više potrošača postaje „aktivno za privatnost“, posebno mlađih.

    Kako bi zaštitili svoju privatnost, 49% potrošača u dobi od 25 do 34 godine promijenilo je kompaniju ili provajdera zbog svojih politika podataka ili prakse dijeljenja podataka, u poređenju sa samo 18% onih koji imaju 75+.

    Mlade osobe poduzimaju mjere za zaštitu privatnosti

    Istraživanje je pokazalo da su potrošači u dobi od 25-34 godine takođenajsvjesniji svojih prava na privatnost (64% naspram 33% onih starijih od 65 godina). Takođe pokazuje značajan porast (36% naspram 28% prošle godine) u načinu na koji potrošači ostvaruju svoje pravo na pristup, ispravljanje, brisanje ili prenos svojih ličnih podataka putem zahtjeva za pristup subjektu podataka (DSAR). Još jednom, mlađi potrošači prednjače, sa 46% njih koje poduzimaju ove radnje, u poređenju sa samo 16% onih starijih od 65 godina.

    Osim toga, potrošači koriste sigurnosne alate za zaštitu svojih podataka. U 12 mjeseci prije ankete, 67% je pregledalo ili ažuriralo svoja podešavanja privatnosti u aplikacijama ili platformama. 68% kaže da koristi višefaktorsku autentifikaciju, a 61% koristi menadžer lozinki da zaštiti i prati svoje lozinke.

    „Podaci su sredstvo na čijem zaštiti svi moramo aktivno raditi“, kaže Anthony Grieco, Cisco SVP i glavni službenik za sigurnost i povjerenje. “Od korištenja višefaktorske autentifikacije do osiguravanja da korisnici vrlo jasno i lako znaju ko može pristupiti informacijama dok se one dijele, ohrabreni smo time što ispitanici poduzimaju mjere kako bi zaštitili svoje lične informacije.”

    70% svih anketiranih potrošača vjeruje da zakoni o privatnosti imaju pozitivan utjecaj, a samo 5% smatra da je negativan. Oni sve više favorizuju zaštitu privatnosti, pri čemu 77% ispitanika podržava slična pravila u svim zemljama i regionima kako bi se osigurala osnovna zaštita privatnosti. U SAD-u, 81% ispitanika se zalaže za američki savezni zakon o privatnosti.

    Šesto izdanje ovog istraživanja je anonimno anketiralo 2600 potrošača u Australiji, Brazilu, Kini, Francuskoj, Njemačkoj, Indiji, Italiji, Japanu, Meksiku, Španiji, Velikoj Britaniji, SAD-u.

    Izvor:Help Net Security

    Recent Articles

    spot_img

    Related Stories