Site icon Kiber.ba

Marks & Spencer meta sajber napada

Marks & Spencer meta sajber napada-Kiber.ba

Marks & Spencer meta sajber napada-Kiber.ba

Ikonični britanski trgovac Marks & Spencer (M&S) pokušava da obnovi usluge koje su pogođene bezbjednosnim incidentom koji se dogodio tokom uskršnjih praznika.

Iako su online usluge kompanije ostale funkcionalne, incident je uticao na pojedine radnje, izazvavši kašnjenja i frustraciju među kupcima.

„Čim smo postali svjesni incidenta, bilo je neophodno uvesti neke manje, privremene izmjene u radu naših prodavnica kako bismo zaštitili kupce i poslovanje, i izvinjavamo se zbog svih neprijatnosti“, navodi se u saopštenju M&S-a objavljenom na Londonskoj berzi.

Kompanija navodi da je angažovala stručnjake za sajber bezbjednost radi istrage incidenta, te da su relevantne vlasti obaviještene.

„Preduzimamo mjere kako bismo dodatno zaštitili našu mrežu i osigurali kontinuitet u pružanju usluga kupcima“, dodaje se u saopštenju, bez dodatnih detalja o tome koje su tačno usluge pogođene.

Međutim, odgovarajući na objavu jednog korisnika na platformi X, predstavnik kompanije je potvrdio da su usluge preuzimanja narudžbi u prodavnicama (click-and-collect) pogođene.

„Naši sistemi su sada vraćeni u normalno stanje, međutim, i dalje imamo tehničkih poteškoća sa uslugom preuzimanja narudžbi iz prodavnica. Molimo vas da ne putujete dok ne dobijete email potvrdu od nas. Izvinjavamo se zbog svih neprijatnosti“, navodi se u odgovoru predstavnika.

U drugoj objavi, predstavnik M&S-a potvrdio je da je došlo i do problema sa plaćanjem poklon karticama, takođe zbog tehničkih poteškoća. Navodno su bili pogođeni i beskontaktni načini plaćanja.

M&S nije objavio detalje o vrsti sajber incidenta s kojim se suočava, ali različiti oblici prekida ukazuju na mogućnost da je korišćen ransomware. Još uvijek nije poznato da li su kompromitovani bilo kakvi podaci korisnika.

Izvor: SecurityWeek

Exit mobile version