More

    Nove prevare zasnovane na pretplati koje napadaju korisnike radi krađe podataka o kreditnim karticama

    Sofisticirani val prevara zasnovanih na pretplati širi se internetom, posebno dizajniranih da ukradu podatke o kreditnim karticama od ništa ne slutećih korisnika.

    Ove prevarantske operacije su evoluirale dalje od jednostavnih pokušaja phishinga, sada koristeći složene psihološke taktike i uvjerljive digitalne prodavnice kako bi privukle žrtve.

    Prevare se maskiraju kao legitimne stranice za e-trgovinu koje prodaju sve, od odjeće i elektronike do kozmetičkih proizvoda, ali imaju opasnu skrivenu namjeru.

    Za razliku od tradicionalnih prevara koje ciljaju na jednokratno plaćanje, ove nove šeme prevare zasnovane na pretplati osmišljene su kako bi od žrtava iznudile ponavljajuća plaćanja.

    Obično počinju s primamljivom ponudom – proizvodom s velikim popustom ili “misterioznom kutijom” koja sadrži navodno vrijedne predmete za samo nekoliko dolara.

    Međutim, prava zamka, skrivena u sitnom tisku tokom procesa plaćanja, krije se: sporazum o ponavljajućim troškovima pretplate koji mogu iznositi značajne iznose svake dvije sedmice.

    Istraživači Bitdefendera identifikovali su više od 200 lažnih web stranica koje su učestvovale u ovoj kampanji, a mnoge su i dalje aktivno funkcionisale od aprila 2025.

    Ono što razlikuje ove prevare jeste značajna investicija koju su sajber kriminalci uložili u stvaranje uvjerljivih lažnih izloga koji uspješno zaobilaze skepticizam sve opreznijih potrošača.

    Lažni izlozi (Izvor – BitDefender)

    „Kako ljudi postaju oprezniji i svjesniji sajber opasnosti, prevaranti pojačavaju svoju igru“, napominju analitičari Bitdefendera u svom nedavnom izvještaju.

    „Već su počeli smišljati složenije i uvjerljivije šeme kako bi zaobišli skepticizam i namamili žrtve da predaju osjetljive informacije , posebno podatke o kreditnim karticama.“

    Prikupljanje podataka s kartice (Izvor – BitDefender)

    Prevaranti u velikoj mjeri koriste platforme društvenih medija, posebno Facebook, gdje postavljaju ciljane oglase koji se predstavljaju kao legitimni brendovi ili kreatori sadržaja.

    Mnogi od ovih lažnih oglasa usmjeravaju korisnike na web stranice s profesionalno dizajniranim interfejsom i naizgled legitimnom ponudom proizvoda.

    Mehanizam obmane pretplate

    Prava inovacija ovih prevara leži u njihovom mehanizmu pretplate. Kada korisnici dođu do stranice za plaćanje, često su već uvjereni u legitimnost ponude.

    U ovom ranjivom trenutku, prevaranti uvode drugi sloj prevare – članarinu prikrivenu kao pogodnost.

    Na primjer, jedna stranica oglašava: „Kupujte po cijeni za članove i ostvarite BESPLATAN pristup najboljim cijenama u Evropi uz dopunu računa od 44,00 EUR/svakih 14 dana.“

    „Preskočite ili kupujte dopunu.“ Ovaj tekst se obično prikazuje sitnim fontom koji mnogi korisnici previde prilikom kupovine.

    Modeli pretplate se razlikuju na različitim web stranicama, ali slijede sličan obrazac – nude nivoe s navodnim pogodnostima poput „prvi prioritet za nove dolaske“ ili „ogromni popusti na sve artikle“.

    Ova članstva često koriste kreditni sistem kako bi dodatno zbunila korisnike oko stvarne novčane vrijednosti koja se naplaćuje na njihovim karticama.

    Najviše zabrinjava to što mnoge od ovih lažnih web stranica dijele slične elemente dizajna i informacije o registraciji koje upućuju na Kipar, što ukazuje na koordiniranu kampanju organiziranih cyber kriminalaca koji posebno ciljaju podatke o kreditnim karticama korisnika putem ovih obmanjujućih šema ponavljajućih plaćanja.

    Izvor: CyberSecurityNews

    Recent Articles

    spot_img

    Related Stories