Japan Airlines (JAL), druga po veličini avio-kompanija u zemlji, prijavila je značajan sajber napad na svoje sisteme u četvrtak rano ujutro, uzrokujući poremećaje u domaćim i međunarodnim letovima.
Napad, koji je počeo u 7:24 po lokalnom vremenu (22:24 GMT), ciljao je internu i eksternu mrežnu opremu aviokompanije, što je dovelo do kvarova sistema koji su uticali na komunikaciju i operativne procese.
U izjavi objavljenoj na platformi društvenih medija X (bivši Twitter), JAL je potvrdio kršenje, navodeći: „Bili smo pod sajber napadom na naše interne i eksterne mrežne uređaje, uzrokujući probleme sa sistemima koji komuniciraju sa eksternim sistemima.
Očekujemo da će ovo uticati i na domaće i na međunarodne letove.” Aviokompanija se izvinila zbog neprijatnosti izazvanih putnicima i uvjerila da su u toku napori na rješavanju ovog problema.
Do sada je devet letova odgođeno zbog kvarova na sistemu, a predviđaju se dalji prekidi. Portparol JAL-a je priznao mogućnost dodatnih odlaganja ili otkazivanja, ali se uzdržao od pružanja konkretnih detalja o obimu uticaja.
2022. sličan napad poremetio je rad Toyotinog dobavljača, zaustavivši proizvodnju u domaćim fabrikama na cijeli dan. Nedavno, u junu 2024., platforma za razmjenu videa Niconico obustavila je svoje usluge zbog sajber napada velikih razmjera.
JAL-ov sajber napad također odražava globalne trendove povećanja ranjivosti u sektorima kritične infrastrukture. Vazduhoplovna industrija je bila posebno osjetljiva na takve prijetnje, s obzirom na njeno oslanjanje na međusobno povezane digitalne sisteme za operacije u rasponu od izdavanja karata do rukovanja prtljagom.
Aviokompanija nije otkrila detalje o počiniteljima ili prirodi napada, ali je naglasila da blisko sarađuje sa stručnjacima za sajber sigurnost i vlastima na rješavanju ovog problema. Stručnjaci upozoravaju da bi takvi napadi mogli ugroziti osjetljive podatke ili poremetiti osnovne usluge ako se brzo ne riješe.
Putnicima se savjetuje da provjere službenu web stranicu JAL-a ili kontaktiraju korisničku podršku radi ažuriranja rasporeda letova i mogućih kašnjenja. Aviokompanija je uvjerila putnike da će pružati ažuriranja u realnom vremenu kako više informacija bude dostupno.
Japan Airlines je kamen temeljac japanske avio industrije od svog osnivanja 1951. godine. Sa flotom koja opslužuje preko 90 destinacija širom svijeta, ostaje jedan od najistaknutijih avioprevoznika u zemlji.
Izvor: CyberSecurityNews