Maloprodajni lanac donjeg veša Victoria’s Secret postao je žrtva sajber napada koji je primorao kompaniju da u srijedu isključi svoj veb sajt.
„Poštovani kupče, identifikovali smo i preduzimamo korake kako bismo odgovorili na bezbjednosni incident. Preventivno smo isključili naš veb sajt i određene usluge u prodavnicama. Naš tim neprestano radi na potpunom vraćanju sistema u funkciju“, stoji u poruci na sajtu.
„Zahvaljujemo se na vašem strpljenju tokom ovog procesa. U međuvremenu, naše Victoria’s Secret i PINK prodavnice ostaju otvorene i radujemo se da vas uslužimo“, nastavlja se u saopštenju.
Nije jasno koja je vrsta incidenta izazvala prekid rada sajta, ali ovakvi poremećaji najčešće su rezultat napada otkupnim softverom (ransomware).
Kompanija za sportsku opremu Adidas takođe je ove sedmice prijavila sajber incident nakon što su hakeri pristupili „spoljnom provajderu korisničke podrške“ i ukrali kontakt informacije korisnika koji su ranije kontaktirali podršku.
Ova dva incidenta dogodila su se svega nekoliko sedmica nakon što su britanski trgovci Co-op, Harrods i Marks & Spencer (M&S) bili mete ransomware grupe DragonForce. Napad na M&S doveo je do krađe podataka i mogao bi kompaniju koštati oko 400 miliona dolara.
Iako napadi možda nisu povezani, Google je početkom mjeseca upozorio da se hakerska grupa odgovorna za nedavne napade na britanske trgovce sada okreće američkim kompanijama.
„Američki trgovci, podignite bezbjednosne štitove. Stigli su“, izjavio je John Hultquist, glavni analitičar Google Threat Intelligence Group, na mreži X.
„Trgovci su postali mete visoke vrijednosti za sajber kriminalce, a nedavni upadi u Dior, M&S, Harrods i Co-Op samo u proteklom mjesecu jasno ukazuju da ovo nije prolazni trend. Ovi napadi nisu izolovani slučajevi; oni predstavljaju rastući obrazac koji razotkriva dublju, sistemsku ranjivost u maloprodajnoj industriji“, komentarisao je Ryan Sherstobitoff, viši potpredsjednik kompanije SecurityScorecard.
Izvor: SecurityWeek