WestJet potvrdio krađu podataka putnika u sajber napadu

Kanadska avio-kompanija WestJet potvrdila je ove sedmice da su lični podaci putnika ukradeni tokom sajber napada koji se dogodio u junu 2025. godine.

Incident, koji je prvi put otkriven 13. juna, uključivao je neovlašćen pristup više internih sistema i privremeno je uticao na dostupnost WestJet aplikacije i veb-sajta. Letovi i operacije kompanije nisu bili pogođeni, a pristup aplikaciji i sajtu vraćen je dva dana nakon napada.

U julu je WestJet saopštio da je incident u potpunosti stavljen pod kontrolu i da su uvedene dodatne bezbjednosne mjere. Međutim, tom prilikom je potvrđeno i da su hakeri uspjeli da ukradu određene podatke iz sistema.

Ovonedjeljno saopštenje otkriva da su kompromitovani lični podaci koje su putnici dostavljali prilikom rezervacija ili putovanja. Prema navodima kompanije, ukradena su imena, kontakt detalji, zvanična identifikaciona dokumenta i druge informacije, ali podaci sa platnih kartica niti lozinke nisu kompromitovani.

„Iako postoji mogućnost da bi se dio ovih podataka mogao iskoristiti za krađu identiteta ili prevaru (uključujući i u vezi sa zakazanim putovanjima), WestJet za sada nema dokaza o njihovoj zloupotrebi“, navela je kompanija.

WestJet je započeo obavještavanje potencijalno pogođenih putnika i ponudio im usluge zaštite od krađe identiteta. Takođe, objavljen je vodič sa preporukama za zaštitu podataka, dok se putnicima savjetuje dodatni oprez u slučaju sumnjivih mejlova, poruka ili poziva u kojima se neko lažno predstavlja kao WestJet i traži podatke o platnim karticama.

Izvor: SecurityWeek

Recent Articles

spot_img

Related Stories